Ana içeriğe atla

Sudan'da Yasam

Diger sitemdeki arkadaslarimin bildigi ama yeni ziyaretci arkadaslarimin bilmedigi hayatimi anlatayim biraz. Evet basliktan da anlasildigi uzere Sudan da yasiyorum, Ilk duyuldugun da bazi insanlari korkutan bir ulke ismi olsa gerek :) hele ki yanina birde 'yasam' kelimesi ve gercegi eklenince sanirim daha da urkutucu oluyor.
Buralar da yasam cok ta kolay degil elbette ki, sanirim en buyuk etkende buyuk ve gelismis bir sehirde buyumus olmanin verdigi rahatsizlik oluyor, yani aliskanliklar, kultur farkliliklari, yasam tarzlari, aliskanlik zor cozum bulan zor degisen bir kavramdir, aliskanliklardan vazgecmesi zordur insanlarin, bu sadece bu ulke icin gecerli degil elbette ornegin avrupa, amerika da da yasayip kapi disari cikmayan cok cani sikilan insanlar biliyorum tamamen kisinin kendisi ile cevreye uyumu ile ilgili.
Bizlerin buralarda yaptigi tek sey var, kabullenmek, alismaya calismak, bazi seyleri sineye cekmek, ve beklenilen umutlara erismek icin bazi seylerden feragat etmek, insanin kendisinden baska doktoru olamaz ruhuna iyi gelen, once kendimizi telkin etmeliyiz bu yollara duserken, vardigimiz yollarin sonunda nefes almaya calisirken.
Bir yazida bu hikayemi bitirmek istemiyorum o nedenle burada kesmek istiyorum, hem gelecegimin hatiralari olarak kalsin bu yazilar, hemde bu yazimi okuyan arkadaslarimin bu konu (farkli bir kulturde yasamak) hakkindaki dusuncelerini de belirtmelerini, ogrenmeyi isterim.
Huzurlu Geceler.

Yorumlar

Unknown dedi ki…
merhaba ben deniz.sudan da yaşamı araştırırken blogunuzu keşfettim.iş dolayısıyla sudan a gitme gibi bir durum söz konusu.baya da bir önyargılıyım.bir bayan olarak bir sürü zorlukla karşılaşacağımı düşünüyorum.az da olsa beni bilgilendirebilirseniz cok sevinirim
Adsız dedi ki…
Bir soluk kadar kisa, uyanmak kadar zordur hayat. Sizi oralara iten neden nedir bilmiyorum ama beni buralara iten hicret.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hayirli Ramazanlar

Sukurler olsun bir ramazan ayina daha ulasmis bulunuyoruz, bu ayin tum insanlara hayir getirmesini temenni ederim, insallah bu ayla gelen guzellikler bizi , bizde bu guzellikleri terk etmeyiz, elimizde - kalbimizde tutmayi basarabiliriz. Tahminimce su anda da oruc rehaveti cokecek bloglara :) yada en azindan bana zaten bana coken rehabet kalkamiyor bir turlu uzerimden, o nedenle cokecegide cok net :) 30 40 derece sicaga gogus germek oruclu halde hicte kolay olmuyor tahmininizce, ama seviyorum bu ayi. Tekrar tum guzellikler gonlunuzden eksilmesin diyerek sevgilerimi gonderiyorum herkese.

Cikolatali Puding

MALZEMELER: 4 yemek kaşığı un 4 yemek kaşığı kakao 4 yemek kaşığı şeker 4 su bardağı süt 1oo gr kahve aromalı çikolata HAZIRLANISI: Küçük bir tencereye çikolata hariç tüm malzemeyi koyalım ve soğukken karıştıralım. Orta hararetli bir ateşte pudingimizi sürekli çırpma teliyle karıştırarak pişirelim. Kaynama noktasına yaklaşırken çikolatalarımızı küçük küçük kırıp içerisine atalım ve iyice karıştırarak eritelim. Puding kıvamı koyulaşınca ateşten alalım ve çırpma telimizle 5 dakika havalandırarak devamlı çırpalım. Ardindan dilerseniz kadehlere bolerek dilerseniz icerisine biskuvi koyarak iki katli yaparak borcama yayabilirsiniz.
KOKULUTAŞ KAPI SÜSLERİ..