Ana içeriğe atla

Toz Bulutlari


Toz bulutlarinin kapladigi bir ulkenin, bir kenarindan sesleniyorum size. Insanin icini bunaltan, ruhunu daraltan bir havanin altindan, insana neden tatli gelmez kendi soludugu ulkesinin havasinin disinda hicbir yer? Oturmusum suan evimde, camdan disari baksam desem renk tanimini yapamadigim bir hava hakim gokyuzunde yeryuzunde, bahceye ciksam bir soluk alsam desem, cigerlerimi cekecegim ilk sey pis toz bulutlari, gozlerimi kapatsam uykuya dalsam desem, ruyamda annemin sicacik elleri, sevdiklerimin tatli sesleri, kapiyi carpip ciksam kendimi soyle yollara vursam desem, disarda benim bilmedigim beni bilmeyen bir hayat, tabii ki icimde en buyuk umut, aksama calinacak kapidan gelecek olan sevgi, bir tek o, tozun dumanin kalktigi an, gozlerimin olumsuz herseyi sildigi gormedigi an, zaten o kapi calinmayacak olsa ne isim var ki benim buralarda?
Zaman akip gidiyor, her akip giden zaman da bir ozlem cizigi daha atiliyor insanin yuregine, gitsem diyorsun, soyle bir koklasam, dokunsam, sarilsam, sevdiklerimle kucaklassam, takvimlerle daha cok tanisiyorsun boyle zamanlarda, gunlerin anlamini yukleniyorsun uzerine, gun geliyor kendini kahrediyorsun belki de nedensizce, kendi kendinin herseyi oluyorsun, olmak zorunda oluyorsun cunku. Gun geliyor saatlere takiliyor gozlerin, akrep ile yelkovani takip ediyorsun, sanki elinle duzeltsen sende kapidan cikip gidecekmissin zannediyorsun.
Suan da takvimler asamasinda olsamda, saatleri izleme zamanina gelmeyi bile dort gozle bekliyorum ben simdilerde. Zaman aksin gitsin, tum ozlemler dinsin dilegiyle...

(Artik annemi ozluyorum sanirim:) bugun telefonla konustum da hic yapmadigi bir sevgi sozcugu soyledi bana, icime dokundu ondan bu tarz biseyler karalamak istedim sadece)
Ne zaman eskiyor sevgiler ?
Ödenen bedellerin acısı geçince mi ?
Yağmur yağıyor, mutfak camındayım
Nasıl üşüdüğümü bilemezsin
Menekşelerim çiçek vermiyor artık ANNE...
Söylediğin gibi hep dibinden su verdim ama
Şimdi telefon açsam sana
Sesini duymakta yetmiyor ki
Hep ayni cumleler...
Babamlar nasil ?
İlacini aldin mi?
Nedenini bilmedigim bir aglamak var icimde
Bir yerlere sigdiramiyorum yuregimi...
Bazen dalip giderdin mutfakta yemek yaparken,
Tahta kasikla tencerenin basinda oylece
Ne dusunurdun acaba ?
Özlemek cok fena ANNE, anlamak seni daha da...
Omuzlarim agriyarak uyaniyorum sabahlari
Benim kizimin omuzlarini ovmasina daha cok var
Gittikce sanami benziyorum ben ?
Ya da 'annenin kaderi kiza' dedikleri dogru mu ?
Mutsuz degilim de ANNE, yagmura ve mutfagimdaki kedere care bulamiyorum
Evimi topluyor, toz aliyor, patlican kizartiyor,
Televizyon seyrediyor, aksam calan kapiyi aciyorum
Cay demleniyor demleniyor, demleniyor...
Kederim mutfagimın her yerine yerlesiyor
Ah nasil eskiyor hersey ANNE, nasil eskiyor
Eskilerimi de atmaya kiyamiyorum
Seni çok özlüyorum ANNE...
Bana yasakladığın bahçeler sanada mı uzaktı hep ?
Gidemeyişine ağladın mı sende ?
Ne zaman eskiyor sevgiler ?
Ödenen bedellerin acısı geçince mi?
İşte böyle kalbimde bir acı şarkılar seni söyler..
(alintidir)

Yorumlar

Yaşamkafe dedi ki…
Anlaşılan annende seni çok özlemiş,umarım en kısa zamanda memleketinize dönersiniz,en azından tatil yapmaya,eşi dostu akrabayı ziyarete...:)
Gurbet gerçektende çok zor bişey Göknur,bunu yaşayan biliyor,hele de havası toz dumansa...
sihirlirloklava dedi ki…
canısı şu özlemleri dindirecek bir ilaç yok maalesef...sen çoook uzak diyarlarda yalnız hissediyorsun,ben de bu ülkede bile uzağım sevdiklerime...umarım sen de yakın zamanda kavuşursun..bu arada ne tahmin ettin çok merak ediyorum:))
Unknown dedi ki…
vallahi gercektende cok zor, heleki 6 ay da 1 tatile gitmezsen sonucu boyle oluyor iste :) insallah 1-2 ay sonra gidebilecegiz. cok tesekkur ederim yorumlariniza, deryacim sende kavusursun insallah, tum ozlemler biter herkesin.
bu arada Derya'cim aslinda iki sey biri yeni bir bebis:) digeri de is, sehir tarzi bir degisiklik:)

Bu blogdaki popüler yayınlar

KOKULUTAŞ KAPI SÜSLERİ..

Hayirli Ramazanlar

Sukurler olsun bir ramazan ayina daha ulasmis bulunuyoruz, bu ayin tum insanlara hayir getirmesini temenni ederim, insallah bu ayla gelen guzellikler bizi , bizde bu guzellikleri terk etmeyiz, elimizde - kalbimizde tutmayi basarabiliriz. Tahminimce su anda da oruc rehaveti cokecek bloglara :) yada en azindan bana zaten bana coken rehabet kalkamiyor bir turlu uzerimden, o nedenle cokecegide cok net :) 30 40 derece sicaga gogus germek oruclu halde hicte kolay olmuyor tahmininizce, ama seviyorum bu ayi. Tekrar tum guzellikler gonlunuzden eksilmesin diyerek sevgilerimi gonderiyorum herkese.

Cikolatali Puding

MALZEMELER: 4 yemek kaşığı un 4 yemek kaşığı kakao 4 yemek kaşığı şeker 4 su bardağı süt 1oo gr kahve aromalı çikolata HAZIRLANISI: Küçük bir tencereye çikolata hariç tüm malzemeyi koyalım ve soğukken karıştıralım. Orta hararetli bir ateşte pudingimizi sürekli çırpma teliyle karıştırarak pişirelim. Kaynama noktasına yaklaşırken çikolatalarımızı küçük küçük kırıp içerisine atalım ve iyice karıştırarak eritelim. Puding kıvamı koyulaşınca ateşten alalım ve çırpma telimizle 5 dakika havalandırarak devamlı çırpalım. Ardindan dilerseniz kadehlere bolerek dilerseniz icerisine biskuvi koyarak iki katli yaparak borcama yayabilirsiniz.